Informacionalizam – stvaranje monopola negiranjem distributivne pravde
##doi.readerDisplayName##:
https://doi.org/10.58527/issn.2637-2908.7.7.35Ključne riječi:
guvernmentalitet, platformski kapitalizam, digitalni divovi, poreziSažetak
Rad se bavi temom stvaranja monopola tzv. digitalnih divova putem izbjegavanja poreza koji su u liberalnim društvima jedan od temeljnih oblika distributivne pravde i jedan od temelja pravednog “guvernmentaliteta”. Na primjerima kompanija kao što su Amazon, Google, Meta i druge rad pokazuje koji su načini stvaranja prednosti u odnosu na druge kompanije i modeli koji osiguravaju monopol, ali i načini na koje se Europska unija bori s ovim problemom. Rad analizira mrežne servise u sklopu tzv. platformskog kapitalizma, gdje se komunikacija odvija u mrežnoj sferi koju velikim dijelom određuje profit i profitna usmjerenost. Pruža se uvid u razumijevanje digitalne komunikacije s uvidom u legislativu koja tu komunikaciju definira. Politička ekonomija digitalnih monopola ključna je za komodifikaciju podataka i utječe na karakter digitalne komunikacije.
##submission.additionalFiles##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by-nc4.footer##