Retrospektivni kolonijalizam
obrazovne politike BiH, Hrvatske i Srbije
Ključne riječi:
obrazovanje, obrazovna politika, kolonijalizam, postkolonijalizam, evropeizacija, BalkanSažetak
Istraživanje za ovaj rad potaknuto je neprilagođenošću reformi Evropske unije koje se sprovode u obrazovnim sistemima Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Srbije, odnosno problemom uvijek formalnih, a nikad strukturalnih reformi obrazovanja u ovim državama. Prilikom istraživanja data je postkolonijalna perspektiva na obrazovne politike balkanskih država, sa posebnim osvrtom na njihove načine instrumentalizacije obrazovanja, odnos i načine raskida sa socijalističkim obrazovnim sistemom, te načine prilagođavanja standardima EU. Cilj ovog rada je da se kroz analizu obrazovnih politika na Balkanu skicira mehanizam latentnog kolonijalizma, odnosno evropeizacije koja ukazuje na vječitu drugost, gotovo sramotnost Balkana, te ukaže na odgovornost i potencijale za angažman prosvjetnih radnika/ca Bosne i Hercegovine, Srbije i Hrvatske u obrazovnom procesu.
##submission.additionalFiles##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
##submission.license##
##submission.copyrightStatement##
##submission.license.cc.by-nc-sa4.footer##