Uticaj socio-ekonomskih prilika porodice na obrazovna postignuća djece s teškoćama u razvoju

Autor(i)

Ključne riječi:

Porodica, dijete s teškoćama u razvoju, obrazovanje, postignuća, socio-ekonomske prilike

Sažetak

U radu je teorijsko-empirijskom analizom ukazano na uticaj socio- ekonomskih porodičnih prilika na obrazovna postignuća djece s teškoćama u razvoju. S tim u vezi posebno je u teoretskoj elaboraciji ukazano na uticaj porodične klime na obrazovna postignuća djece, posebno one s invaliditetom, te na funkcije porodice (razvojna, reproduktivna, odgojna, funkcija društvenog položaja, ekonomska i funkcija pružanja zaštite). Također su u teoretskom djelu elaborirane specifičnosti obrazovanja djece s teškoćama u razvoju u Bosni i Hercegovini, te porodične prilike u kojima žive. Poseban fokus u radu stavljen je na rezultate empirijskog istraživanja kojim je obuhvaćeno ukupno 96 roditelja s područja Kantona Sarajevo. Rezultati istraživanja pokazuju da socio-ekonomske prilike imaju značajan uticaj na obrazovna postignuća, odnosno da djeca s teškoćama u razvoju, koja žive u boljim porodičnim prilikama i čiji roditelji imaju veći nivo obrazovanja, postižu bolji uspjeh u školi. Također se kroz analizu došlo do spoznaje da su te porodice opterećene dodatnim troškovima za dijete s teškoćama u razvoju, zbog čega je važno uključivanje važnih društvenih aktera za pružanje svih vidova podrške koji mogu pridonijeti boljim socio-ekonomskim prilikama, a sve u svrhu poboljšanja njihove školske uspješnosti. Empirijska analiza se bazira na stavovima roditelja djece s teškoćama u razvoju, te prezentirani rezultati potvrđuju da su socio-ekonomske prilike u uzročno-posljedičnoj vezi s uspjehom njihove djece, što i jeste bila generalna hipoteza u istraživanju.

##submission.additionalFiles##

Objavljeno

2023-12-20

Broj časopisa

Rubrika

Articles